Tusinarainojen maestro Paul W.S. Anderson on palannut aloittamansa pelielokuvasarjan puikkoihin.
Tusinarainojen maestro Paul W.S. Anderson (Resident Evil, Alien vs Predator) on palannut aloittamansa pelielokuvasarjan puikkoihin. Dollarinkuvat silmissä väsätyllä neljännellä osalla Resident Evil: Afterlife ei ole juuri muuta tarjota kuin loputon sarja hidastuksia.
Elokuvan näyttämö on post-apokalyptinen: zombit ovat vallanneet maailman. Viruksen vaikutuksesta supervoimat saanut Alice (Milla Jovovich) silppuaa vihollisiaan ja jatkaa päättymätöntä taistelua Umbrella Corporationia vastaan. Vanhat kaverit auttavat, uudet hirviöt uhkaavat.
Vaikka hidastusten ja efektien kyllästämät taistelukohtaukset ovat toiminnalliselta rytmiltään ponnettomia, ne suorastaan hehkuvat kiinnostavuutta dialogikohtausten rinnalla. Andersonin itsensä kynäilemästä tarinasta ovat unohtuneet jännitteet ja koukut.
Jovovichin ilmeetön olemus toimii jälleen kohtalaisen hyvin kylmäpäisen Alicen kuvastimena. Muilta osin näyttely on perus b-laatua. Elokuvan kiinnostavin hahmo tietokonevalmisteinen yrmeä jättiläinen, joka heiluttaa isoa kirvestä eikä puhu mitään.
Tilastot kertovat jälleen omaa masentavaa totuuttaan. Resident Evil: Afterlife sai kriitikoilta pääosin tyrmäävän vastaanoton, mutta menestyi luukulla sitäkin paremmin. Elokuvaan sijoitetut 60 miljoonaa tulivat noin viisinkertaisena takaisin.
Lisämateriaali on nykyjulkaisujen vakio-osastoa: haastatteluja, poistettuja otoksia, pieleen menneitä kohtauksia ja trailereita.
Arvioitu levy on elokuva 2D-versio.
Teksti: © 2011 Rauli Karjalainen
Perkele, että on Russell Crowella hermo pinnassa!
Lue lisää »Ihmiskuntaa moukaroiva komeetta kiteyttää tuhobuumin muodonpalautuksessa koronavuoden kriisikäytöksen.
Lue lisää »Epäortodoksinen eroko? Netflixin menora-menestyjä tutustuttaa vanhakantaiseen juutalaisuuteen, jonka vivahteissa viihtyisi pidempäänkin…
Lue lisää »Perkele, että on Russell Crowella hermo pinnassa!
Lue lisää »Hullu ja masentunut Hollywood synnytti Citizen Kanen, jonka myyttinen auteur saa Fincheriltä isällisen avokämmenen.
Lue lisää »Kotoilun lämmin ja pehmeä kaima The Blitzin ajoilta maalaa miedon lesbosuhteen.
Lue lisää »Filmgoer on elokuvaan ja televisioon keskittynyt riippumaton verkkojulkaisu. Arvioimme ensi-iltoja ja muita ajankohtaisia elokuvia sekä käymme festivaaleillla Sodankylästä Helsinkiin.
Filmgoer on elokuvaan ja televisioon keskittynyt riippumaton verkkojulkaisu. Arvioimme ensi-iltoja ja muita ajankohtaisia elokuvia sekä käymme festivaaleillla Sodankylästä Helsinkiin.
PÄÄTOIMITTAJA